Contact

Sta je op het punt om een project te starten of ben je geïnteresseerd in ons werk? Wij staan je graag te woord.

Bel ons op 036 844 77 99

Meer omzet genereren met een online webwinkel

Geld verdienen op het internet met een webwinkel is tegenwoordig niet meer zo makkelijk als vroeger. De concurrentie ligt op de loer en het koopgedrag van klanten is complexer geworden. In dit artikel bespreken wij de belangrijkste punten om meer omzet te generen met een webwinkel.

Wees uniek met de webwinkel

Tegenwoordig is het beginnen van een webwinkel laagdrempelig en met een standaardoplossing of bestaande template is een webwinkel snel online. Het nadeel hiervan is dat de webwinkel niet niet echt opvalt, omdat velen op dezelfde manier een webwinkel hebben gerealiseerd. Dit is de reden dat grote webwinkels met een hoge omzet vaak afstappen van een standaard webwinkeloplossing. Ze kiezen voor een maatwerk webwinkel om specifieke wensen te kunnen realiseren en op te vallen in de grote massa. 

Snelheid

Een webwinkel moet tegenwoordig binnen één à twee seconde geladen zijn op elk soort apparaat. Een trage webwinkel zorgt ervoor dat klanten afhaken en niet overgaan tot een bestelling. Besteed daarom tijd aan het optimaliseren van de server. Denk hierbij aan het cachen van bestanden, optimaliseren van serverinstellingen en het weergeven van verschillende content voor mobiel, tablet en desktop. Het resultaat is direct merkbaar en het is goed te meten in Google Analytics. 

Less is better

Ga voor een strak en simpel ontwerp waarbij het doel het verkopen van een product of dienst centraal staat. De meest succesvolle webwinkels zijn webwinkels met een simpel ontwerp en weinig widgets. Het draait uiteindelijk allemaal om het vinden en bekijken van producten of diensten en klanten overhalen tot een zo groot mogelijke bestelling. Laat dit centraal staan bij het laten ontwerpen en ontwikkelen van een webwinkel. 

Analyseer data

Wij merken dat webwinkeliers vaak beslissingen maken op basis van hun eigen gevoel als het gaat over de indeling van de webwinkel. Uiteindelijk blijft in de praktijk de genomen beslissing anders uit te pakken. Met de komst van Google Analytics en andere technieken om statistieken en data te verzamelen over bezoekersgedrag is het mogelijk om beslissingen te maken op basis van data. Een webwinkel groeit een stuk sneller als beslissingen worden gemaakt op basis van juiste informatie over het gedrag van bezoekers en zonder emotie en gevoel. 

Focus niet alleen op zoekmachines

Het gedrag van bezoekers op het internet is aan het veranderen. In het verleden besteedden we veel tijd op websites, fora en zoekmachines. Tegenwoordig besteedt met online veel tijd op social media zoals Facebook, Twitter en Instagram. Het is daarom belangrijk om niet alleen maar te focussen op een goed zoekresultaat in zoekmachines, maar probeer ook eens te adverteren op social media. De gunfactor van potentiële klanten speelt hier een steeds grotere rol: klanten willen zich tegenwoordig kunnen identificeren met de webwinkel.

Meer weten?

Neem contact met ons op. Wij zijn echte meedenkers. Met een kritisch oog beoordelen wij uw webwinkel en helpen wij u verder. 

Bij DutchBridge combineren wij techniek en passie al vanaf 2006 tot unieke en krachtige online oplossingen. Wij denken actief met u mee en leveren websites en webapplicaties op die uw organisatie nu en in de toekomst verder brengen.